سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به پسرش حسن فرمود : ] پسرکم چیزى از دنیا بجا منه چه آن را براى یکى از دو کس خواهى نهاد : یا مردى که آن را در طاعت خدا به کار برد پس به چیزى که تو بدان بدبخت شده‏اى نیکبخت شود ، و یا مردى که به نافرمانى خدا در آن کار کند و بدانچه تو براى او فراهم کرده‏اى بدبخت شود پس در آن نافرمانى او را یار باشى و هیچ یک از این دو در خور آن نبود که بر خود مقدمش دارى . [ و این گفتار به گونه‏اى دیگر روایت شده است که : ] اما بعد ، آنچه از دنیا در دست توست پیش از تو خداوندانى داشت و پس از تو به دیگرى رسد و تو فراهم آورنده‏اى که براى یکى از دو تن خواهى گذاشت : آن که گرد آورده تو را در طاعت خدا به کار برد پس او بدانچه تو بدبخت شده‏اى خوشبخت شود ، یا آن که آن را در نافرمانى خدا صرف کند پس تو بدانچه براى وى فراهم آورده‏اى بدبخت شوى و هیچ یک از این دو سزاوار نبود که بر خود مقدمش دارى و بر پشت خویش براى او بارى بردارى ، پس براى آن که رفته است آمرزش خدا را امید دار و براى آن که مانده روزى پروردگار . [نهج البلاغه]   بازدید امروز: 3  بازدید دیروز: 0   کل بازدیدها: 62900
 
وخدا گمشده ای داشت...
 
زیبایی
نویسنده: حدیث(دوشنبه 85/8/15 ساعت 12:31 صبح)

 

      فقط ببین ...

  



نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ببین
زیبایی
اول به نام دوست که هر چه داریم ز اوست
ریشه های روانی و پیام های نهفته در بیماری ها
اسخنی با خدا

|  RSS  |
| خانه |
| شناسنامه |
| پست الکترونیک |
| مدیریت وبلاگ من |

|| اشتراک در خبرنامه ||
  || درباره من ||
وخدا گمشده ای داشت...
حدیث
شیشه دل را شکستن احتیاج سنگ نیست این شقایق با نگاهی سرد پر پر می شود

|| لوگوی وبلاگ من ||
وخدا گمشده ای داشت...

|| لینک دوستان من ||
غزل

|| لوگوی دوستان من ||


|| اوقات شرعی ||